Informacja dla byłych Klientów firmy Spirvent
Znając realia i rzeczywisty stan funkcjonowania instalacji fotowoltaicznych funkcjonujących m. in. w oparciu o falownik firmy Spirvent – która jak Państwo wiecie, obecnie postawiona jest w stan upadłości, jako podmiot prywatny, osoba mieszkająca i wiążąca swoją przyszłość z terenem gminy Rząśnia podjąłem w ostatnim czasie intensywne rozmowy z syndykiem zarządzającym majątkiem firmy, dotyczące przejęcia serwisu wskazanego sprzętu oraz uporządkowaniem ich stanu wraz z przywróceniem do prawidłowego działania, zarówno jeśli chodzi o sprzęt, dostęp do wizualizacji jak i bieżące naprawy.
Już podczas zebrań wiejskich organizowanych na początku roku przez Gminę Rząśnia mieli Państwo możliwość zapoznać się z propozycją niektórych rozwiązań oraz możliwościami oraz krokami które możliwe są jeszcze do wykonania.
W chwili obecnej nadszedł czas na konkretne decyzje i podejmowanie działań wynikających z ciągle zmieniającej się sytuacji. Wypracowane rozwiązanie zakłada płynne przejście serwisu, który do tej pory miała świadczyć firma Spirvent, poprzez cykl szkoleń, uzyskanie certyfikacji oraz nabycie szczegółowej wiedzy technicznej i odpowiednich licencji przez moją osobę, umożliwiającą naprawę, modyfikację i dalszy serwis instalacji na zasadach określonych w umowie dotacji pomiędzy Państwem i Gminą.
W chwili obecnej, będąca moją własnością firma PVsolarProject stała się podmiotem który posiada stosowne rozwiązania techniczne oraz licencje pozwalające na funkcjonowanie Państwa instalacji w systemie chmurowym – tj. dostęp do wizualizacji ich pracy. Jak zaznaczano już w umowie pomiędzy Państwem a Instalatorem montującym instalację system wizualizacji w przyszłości miał się wiązać z ponoszeniem opłat za dostęp. Z powodu omawianej wyżej upadłości firmy Spirvent, która jej utrzymanie wzięła w poprzednim okresie na siebie, czas ten nadszedł już teraz.
W najbliższych dniach po zalogowaniu się do panelu Klienta napotkają Państwo informację o zablokowaniu dostępu i możliwości jego uzyskania po dokonaniu stosownej opłaty. Mimo braku dostępu w okresie przejściowym dane będą cały czas zbierane, aby zapewnić dostęp do danych historycznych dla potencjalnych Klientów.
Zdając sobie sprawę z różnych oczekiwań które mogą Państwo mieć w stosunku do wizualizacji pracy instalacji, będę chciał zaproponować kilka elastycznych planów abonamentowych.
Zainteresowanych Klientów proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy. Zaproponuję Państwu podpisanie stosownej umowy zabezpieczającej interesy obu stron – mam nadzieję, że będzie to teraz i w przyszłości początek naszej owocnej współpracy.
Umowa zakłada między innymi obowiązki związane z zachowaniem okresu trwałości projektu określonego na pięć lat po zakończeniu inwestycji. Są to przede wszystkim konieczność dostępu do systemu wizualizacji oraz zapewnienie funkcjonowania instalacji i związanym z tym osiągnięciem tzw. „efektu ekologicznego”, co jest głównym celem gminnego programu ograniczania niskiej emisji. Nie spełnienie tych wymogów może skutkować karami wynikającymi z umowy.
Jak wspominałem na początku proponuję również Państwu naprawę inwerterów i innych elementów instalacji fotowoltaicznej. Zakłada to jednak – między innymi ze względu na skalę przedsięwzięcia, płatny audyt początkowy, którego celem jest przegląd wszystkich instalacji pozwalający na wykrycie usterek sprzętowych i programowych powodujących ich nieprawidłową pracę oraz ewentualną naprawę która ma zagwarantować również w przyszłości odpowiednie uzyski wyprodukowanej energii. Przy pewnych założeniach techniczno – sprzętowych uzależnionych od Państwa oczekiwań jestem w stanie udzielić gwarancji na poprawne funkcjonowanie inwertera. Pomoże to z pewnością uniknąć kłopotów z kontaktem oraz naprawami gwarancyjnymi które miały być świadczone przez firmę Spirvent oraz rozwiązać problemy z instalacjami i zapewnić ich prawidłową, satysfakcjonującą w istniejących warunkach dla Mieszkańca pracę mikroinstalacji.
Chciałbym Państwa również poinformować, że w jak najszybciej chciałbym zintegrować oba rozwiązania funkcjonujące w naszej gminie w oparciu o „chmurę” tak aby działały one w jednym systemie pozwalającym w sposób jeszcze bardziej racjonalny zarządzać produkcją energii w całej grupie. Jest to dla Państwa niezwykle perspektywiczne i możliwie opłacalne działanie umożliwiające na przykład korzystny handel wyprodukowaną energią oraz wywieranie większego wpływu na Operatora Systemu Dystrybucyjnego, gdyż podkreślić również należy, że niektóre problemy są niezależne od działania instalacji czy falownika, a wynikają ze stanu infrastruktury sieci dystrybucyjnej w szczególności transformatorów i sieci przesyłowej.
Szanowni Państwo.
Jak już wspomniałem, jestem człowiekiem z naszej gminy. Znają mnie Państwo z pracy na jej terenie i w moim mniemaniu zawsze w miarę możliwości starałem się rozwiązywać Państwa problemy z instalacjami fotowoltaicznymi. Chciałbym to samo czynić i w przyszłości proponując rozwiązanie które opisałem powyżej.
Podkreślam równocześnie, że działalność którą zamierzam podjąć będzie moim prywatnym przedsięwzięciem – nie związanym w żaden sposób, ani prawnie, ani organizacyjnie z innymi firmami działającymi na naszym terenie.
Bardzo ważny jest fakt, iż podjęte przeze mnie kroki i pomysł na rozwiązanie Państwa problemów uzyskał w ostatnim czasie akceptację i wsparcie Gminy Rząśnia. Również Pan Wójt wyraża nadzieję i przekonanie, że proponowane działania umożliwią osiągnięcie celów programu oraz w efekcie końcowym zagwarantują ich normalną pracę.
Zainteresowanych moją ofertą proszę o kontakt mailowy pod adresem serwis@pvsolarproject.pl lub telefon pod numerem 666 – 967 – 342. Odpowiem na każdą Państwa wiadomość.
Z poważaniem
Mateusz Parchyniak